Η καρδιά της FERRARI !

Ήταν ένας άντρας που είχε αυτό που ποθούσαν όλοι οι άντρες. Και δεν είχε μόνο μια…

Ο  Έντσο Ανσέλμο Φερράρι (1898 – 1988),  ήταν ένας άνθρωπος που αγαπούσε τα αυτοκίνητα. Επίσης, αγαπούσε και την ταχύτητα. Ένα και ένα κάνουν δύο τα κρατούμενα λοιπόν. Απλά τα μαθηματικά. Το αποτέλεσμα; Ένας παθιασμένος, όντας  και Ιταλός, οδηγός αγώνων, που κατάφερε στην συνέχεια να κάνει  την μεγάλη του αγάπη επάγγελμα. Και  μάλιστα προσοδοφόρο.

Ο πατέρας του, Αλφρέντο, είχε ένα μικρό χυτήριο, στο οποίο κατασκεύαζε υπόστεγα και ράμπες για λογαριασμό των ιταλικών σιδηροδρόμων. Ο Έντσο δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ ούτε για το σχολείο, ούτε για την οικογενειακή επιχείρηση  η οποία και κατέρρευσε μετά τον  θάνατο του πατέρα του  και του αδελφού του το 1916, από την επιδημία της γρίπης που είχε πλήξει τον Ιταλικό στρατό. Ακόμη και ο ίδιος κατατάχτηκε  στον στρατό και αρρώστησε και ο ίδιος από την επιδημία αλλά επέζησε.

Μετά τον πόλεμο, αναζήτησε δουλειά στην FIAT χωρίς όμως να τα καταφέρει. Τελικά ξεκίνησε να ερφάζεται σε μια μικρότερη εταιρία που  κατασκεύαζε επιβατικά λεωφορεία, η οποία όμως είχε και αγωνιστικό τμήμα. Ωστόσο δεν κατάφερε κάποια σημαντική  νίκη  μιας και  είχε τερματίσει ένατος στον αγώνα του Τάργκα Φλόριο του 1919. Άλλοι πάλι  λένε ότι η πρώτη του δουλεία ήταν σαν οδηγός δοκιμών στην VESPA . Η αλήθεια είναι , ότι δεν ήμουν εκεί για ξέρω.

Το 1920 προσλαμβάνεται από την ALFA ROMEO. Tο 1923 κέρδισε τον αγώνα «σιρκουί του Σιβότσι» στη Ραβέννα. Εκεί, η οικογένεια του άσσου πιλότου Φραντσέσκο Μπαράκκα, ο οποίος είχε φονευθεί σε κάποια αερομαχία, τού χάρισε, τιμής ένεκεν για να του φέρει τύχη στους αγώνες, το προσωπικό έμβλημα του Μπαράκκα, που απεικόνιζε ένα άλογο ορθωμένο στα πίσω πόδια του μέσα σε μια κίτρινη ασπίδα. Το έμβλημα του Μπαράκκα έμελλε να γίνει το έμβλημα της Scuderia Ferrari το 1932, όταν ίδρυσε την προσωπική του ομάδα,  η οποία παρείχε υποστήριξη οδηγών αγώνων και την υποστήριξη αγωνιστικών αυτοκινήτων για λογαριασμό της ALFAROMEO. Αυτό διήρκεσε μέχρι το 1938, οπότε η Άλφα τον προσέλαβε επίσημα ως επικεφαλής της ομάδας αγώνων που είχε δημιουργήσει.

Όταν το 1940 η ALFA ROMEO κρατικοποιήθηκε και το συμβόλαιο της την δέσμευε να μην συμμετέχει σε αγώνες δρόμου, μετονόμασε την εταιρεία του σε AACF (Auto Avio Costruzioni Ferrari) και κατασκεύαζε εργαλεία μηχανολογικών κατασκευών και  ανταλλακτικά αεροσκαφών .

Η ενασχόληση ρου αυτή τον άφησε ανικανοποίητο και δεν σταμάτησε ποτέ να προσπαθεί ώσπου τα κατάφερε και δημιούργησε το πρώτο κατάδικό του  αυτοκίνητο το Tipo 815. Το 1943  ο Φερράρι αποφάσισε να μεταφέρει την εταιρεία στο Μαρανέλλο, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα.

Το 1947 η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή αυτοκινήτων δρόμου με την επωνυμία Ferrari S.p.A. (Φερράρι Α.Ε.). Μετά από μία σχετικά μεγάλη περίοδο οικονομικών δυσκολιών, ο Έντσο πώλησε το τμήμα αυτοκινήτων δρόμου της εταιρείας στην Φίατ (1969) κατάφερε  να εξασφαλίσει συνεχή οικονομική υποστήριξη για το άμεσο μέλλον και τους αγώνες. Παράλληλα, η Φίατ εξασφάλισε οικονομική χορηγία στην αγωνιστική ομάδα, από την οποία αντλεί σημαντική τεχνογνωσία.

Η εταιρεία έγινε γνωστή μέσα από τους αγώνες δρόμου και την formula 1 για τις συνεχόμενες συμμετοχές της και τις πολλές κατακτήσεις τίτλων, τόσο σε πρωταθλήματα οδηγών όσο  και σε πρωταθλήματα κατασκευαστών.

Πέρα από τα καθαρά αγωνιστικά αυτοκίνητα η FERRARIπαρουσίασε και  μοντέλα πολυτελών σπορ αυτοκινήτων που λατρεύτηκαν και λατρεύονται ακόμη  και σήμερα, Ποιος μπορεί να ξεχάσει την Θρυλική ασημένια Spider;

 

Παρακολουθείστε στο παραπάνω βίντεο πώς κατασκευάζεται  η «καρδιά» της FERRARI,

Share this post